Bankofon umożliwia klientom Banku uzyskanie za pomocą aparatu telefonicznego informacji o bieżącym stanie rachunku 24 godziny na dobę. Informacja ta generowana jest automatycznie i bezobsługowo.
Pierwszoplanowe cechy i funkcjonalność:
- informacja o stanie rachunków klienta przez telefon,
- zestawienie wszystkich rachunków klienta,
- informacja o ostatnio wykonanych operacjach na wybranym rachunku,
- możliwość zastrzegania karty bankomatowej,
- realizacja przelewów i płatności,
- informacja o usługach banku i aktualnych informacjach dla klientów,
- bezobsługowa praca 24 godz. na dobę,
- kolejność pozycji menu definiowana dynamicznie wg preferencji banku,
- hasła zabezpieczające przed niepowołanym dostępem (PIN) przypisane dla klienta lub jego rachunków.
Każdy klient Banku może być użytkownikiem programu BANKOFON. Jedyne warunki do spełnienia to: korzystanie z telefonu z wybieraniem tonowym (w domu, pracy, budka telefoniczna) i przyznanie przez bank hasła dostępu do wybranych rachunków.